יהודית
יהודית

מנהלת לקוחות
גיל גיפט

מתנות לעובדים בחל''ת חובה או מחווה?

מקומות עבודה רבים בישראל מעניקים לעובדים מתנות לעובדים ומיליוני עובדים בישראל מקבלים מתנות, בדרך כלל פעמיים בשנה ראש השנה  ופסח. יש מגוון רחב של מתנות לעובדים כגון: מוצרי חשמל, מוצרים לבית, חבילות טיפוח, מארזי שי עם מזון ויין ועוד מוצרים שימושיים לבית ,למשרד ולשעות הפנאי

חשוב לדעת כי הסוגיה של שי לחג אינה מוסדרת במלואה בחוקי העבודה בישראל, לפחות באופן שמחייב הענקתו לכל העובדים השכירים במשק.

כשמוציאים עובד לחל״ת יחסי העבודה נכנסים לתקופת השעיה. בעצם אין הנחיות גורפות בחוק לעניין מתנה לחג, שאלת חובת המעסיק לתת תלויה, בין השאר בסיכום קודם בין המעסיק ובין העובד. ניתן לומר, בזהירות המתבקשת, כי ככלל בעת תקופה ממושכת של חופשה ללא תשלום (חל”ת) אין למעסיקים חובה להעניק לעובדים שי לחג. עדיין, עשויה לקום חובה כזו מכוח חוזה העבודה בין הצדדים, ולעתים אף מכוח מנהג

דווקא עכשיו מתנות לעובדים 

נכון זאת לא חובה חוקית מחייבת, אך מעסיקים רבים בכל זאת בוחרים לתת לעובדים מתנות ויש בזה הגיון רב.

כי בעצם מה כולנו רוצים? להרגיש אהובים ומוערכים, שמישהו דואג לנו שלמישהו אכפת מאיתנו, וזה בדיוק מה שמשדרת מתנה ממותגת לעובדים הנמצאים בבית במצב מורכב. 

מתנה לעובד, מעבר להיותה מחווה של תשומת לב, יכולה להיות הזדמנות נהדרת להראות לעובדים שאתם חושבים עליהם הרבה מעבר לעיסוק המקצועי שלהם, הן נותנות לעובדים להרגיש שבאמת אוהבים אותם ומעריכים אותם.

זו דרך מעולה להגיד להם תודה מעומק הלב, להוקיר את תרומתם לקידום העסק.

חוזרים לשגרה עם מתנה לעובדים

מחקרים גילו שעובדים ששהו המון זמן בבית והיו במצב נפשי לא פשוט, חזרו לתפקוד מלא בעבודה בזכות תשומת הלב שקיבלו מהמעסיק אשר שלח מתנה שימושית ומכובדת עם פתק קטן ,אישי מעודד ומנחם.

 המעסיקים סיפרו שהעובדים התרגשו מאוד מהמחווה (כזכור אין למעסיקים חובה חוקית להעניק לעובדים שי לחג) מעצם העובדה שהמעסיק חושב עליהם, זוכר אותם ובחר מרצונו החופשי לפנק אותם במוצרים שימושיים לקראת החגים. 

כולם ללא יוצא מן הכלל דיווחו שהעובדים חזרו לעבודה עם חיוך וחשק לעבוד כך שתפוקת העבודה השתפרה מאוד. 

עם מעט השקעה ופנייה לחברת הפקות מקצועית גם אתם יכולים לתת מתנה מכובדת עם הקדשה שמית ומיתוג של לוגו החברה, דרך מעולה להחזירם לשגרת עבודה עם חיוך על הפנים

 

שתפו

תוכן עניינים

יש לך שאלה? רוצה רק לברר משהו? השאר לנו פרטים כאן, ונחזור אליך בהקדם:

תוכן עניינים

יש לך שאלה? רוצה רק לברר משהו? השאר לנו פרטים כאן, ונחזור אליך בהקדם:

דברו אתנו בווצאפ

דברו אתנו בווצאפ

דברו אתנו בווצאפ